Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Tuesday, November 1, 2011

Hotel Seri Malaysia Alor Setar

Keselesaan untuk berehat perlu bagi merehatkan badan n minda yang penat setelah letih bekerja seharian. Hotel menjadi tempat beristirehat bagi pengunjung2 luar.

Hotel Seri Malaysia Alor Setar menjadi tempat persinggahan aku pada hari ini. Frust gila aku duk hotel nie. Overall aku bagi negatif -1 bintang. Macam2 masalah hotel ni. Aku mintak maaf la kalau aku cakap ni membuatkan sapa2 terasa tapi bagi aku hotel ni memang sucks gila. Kalau nak dibandingkan dengan hotel Ah Keong pn aku rasa tak layak dengan apa yang aku bayar.

Firstly aku check-in dia kata ini bilik suite so mahal sikit, katil ada 2, 1 king and 1 single.Charge yg dikenakan RM280. Bagi aku mahal takpe kalau berbaloi. Then aku masuk bilik tu, firstly aku kena tipu. Katil yang ada hanyalah katil king sahaja. Aku dah start temper. Second aku bukak tv, aku cari remote tapi takder. Aku call reception tanya dia boleh jawab memang takder remote. Aku dah mula menyumpah, "fuck aku bayar 300 untk tv yg tkder remote". Takan aku nak tekan kat tv setiap kali tukar channel.

Then aku redha n tengok channel pulak. Yang ada cuma channel 1,2,3 sahaja. Aku call lagi reception sebab kat brochure tulis ada 12 channel. Dier hantar maintenance, tapi org maintenance tu blh jawab tv kat cnie memang macam ni channel ni je dapat. Free2 aku mengamuk kat reception.

Bagi aku, kepada sesiapa yang nak duduk sini pikir la panjang2 sebab aku bukan nak down kan business orang, tapi kalau macam ni la aku dapat untuk bayaran 300 ringgit, aku rasa lebih baik aku tido kat rumah tumpangan jer. Charge RM280 tu langsung tak layak, yang layak cuma RM80 SAHAJA.

****Tapi satu jer yang hotel nie tak perlu ubah ialah makanan. Makanan kat hotel ni untuk breakfast boleh bagi 3 bintang la. Banyak n boleh tahan rasa sedap, the best is "Bubur Kacang".

Kepada sesiapa yang terasa aku mintak maaf tapi ini hakikatnya. Kepada sesiapa yang berkenaan silalah perbaiki hotel ini kerana ini adalah kali pertama n terakhir aku duduk hotel bernama "Hotel Seri Malaysia".

1 comment:

Anonymous said...

dem! sgt xsatu melesia! apadehal tukar channel guna kaki ah. awak ni penulis novel ker nak sainnnnn! muah